Monday, September 17, 2007

Εκλογές και Συνείδηση Ασφάλειας

Εκλογές και

Συνείδηση ασφάλειας

Αναρωτιέται κανείς σε ποιο βαθμό ο λαός αυτός έχει ανεπτυγμένη συνείδηση ασφάλειας, όταν ακόμα και κατά τη διάρκεια προεκλογικής περιόδου, κανένας αρχηγός πολιτικού κόμματος δεν ανέφερε μέτρα προστασίας τα οποία θα έπρεπε να ληφθούν, για να απαλλαγεί η χώρα από τη σημερινή μάστιγα που λέγεται τροχαίο ατύχημα. Και το χειρότερο απ’ όλα, ούτε οι πολίτες το απαίτησαν.

Αναρωτιέται επίσης κανείς τι θα γινόταν, αν τα θύματα των 1494 νεκρών και 2056 βαριά τραυματιών του 2006 ήταν όλα θύματα μιας ημέρας ή μιας εβδομάδας. Θα αναζητούσαμε ευθύνες, θα απαιτούσαμε προληπτικά μέτρα, τα κανάλια θα παρουσίαζαν ατέλειωτα δελτία ειδήσεων. Οι νεκροί αυτοί και οι βαριά τραυματίες συμπεριλαμβανομένων και αυτών που έμειναν ανάπηροι, έχουν σκορπίσει πόνο και δυστυχία σε δεκάδες ανθρώπους γύρω τους. Αυτός ο ίδιος πόνος, η ίδια δυστυχία και τα ίδια ψυχολογικά προβλήματα κυρίως σε παιδιά, σκορπίζονται κάθε χρόνο με τον ίδιο περίπου αριθμό θυμάτων.

Περίπου 75.000 νεκρούς και περισσότερους από 1.200.000 τραυματίες από το 1965 έως το 2000 είναι ο απολογισμός των θυμάτων σε τροχαία. Ο συνολικός αριθμός νεκρών και τραυματιών στην Ελλάδα από τους δύο Παγκοσμίους πολέμους, τους Βαλκανικούς και της Κύπρου, είναι μικρότερος από το συνολικό αριθμό νεκρών από τροχαία μεταξύ του 1965 και του 2000.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Διεύθυνσης Τροχαίας, οι νεκροί σε τροχαία ατυχήματα από το 1990 έως το 2005 σ’ ολόκληρη την Επικράτεια είναι 31.246, οι σοβαρά τραυματίες 56.224, οι δε ελαφρά 407.493. Οι Ελληνικοί δρόμοι είναι κυριολεκτικά ένα πεδίο μάχης με θύματα περισσότερα από αυτά των πολέμων. Εμείς όμως, έχουμε την ψευδαίσθηση ότι ζούμε σε μία χώρα ειρηνική και ότι δεν είμαστε φιλοπόλεμοι.

Δεν είναι δυνατόν οι εκάστοτε κυβερνώντες αυτής της χώρας να έχουν συνείδηση ασφάλειας, όταν περνώντας καθημερινά από δρόμους γεμάτους παγίδες, με ελλιπή και υποτυπώδη σήμανση, χωρίς διαγραμμίσεις, δεν βλέπουν και δεν συνειδητοποιούν τον κίνδυνο.

Δεν είναι δυνατόν ο ίδιος ο Πρωθυπουργός μας να πιστεύει και να δηλώνει ότι η Ελλάδα είναι μία χώρα «ασφαλής», όταν η χώρα μας κατατάσσεται στις χειρότερες θέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσο αφορά τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα. Όταν γίνεται σύσταση σε Ευρωπαίους τουρίστες από τη χώρα τους να μην κάνουν τουρισμό με αυτοκίνητο στην Ελλάδα, όπως ακριβώς γίνεται σύσταση σε μας να μην τρώμε εκτός ξενοδοχείου σε ορισμένες τριτοκοσμικές χώρες. Όταν δεν υπάρχουν όχι μόνο ναυαγοσώστες αλλά ούτε και σημαδούρες στις παραλίες μας.

Η ουσία και η λύση των προβλημάτων βρίσκεται σίγουρα στην πρόληψη και όχι στον απολογισμό. Έννοιες τις οποίες τάχα όλοι καταλαβαίνουμε μετά από μεγάλες τραγωδίες. Τις μέρες που θρηνούμε θύματα μετά από πυρκαγιές, παιδιά που έπεσαν θύματα ασυνείδητων στο πέταλο του Μαλιακού, μαθητές που έπεσαν θύματα τροχαίων και έμειναν ανάπηροι ενώ γύριζαν ξέγνοιαστα από το σχολείο, νέους που ασχολήθηκαν με sports στις όχθες ποταμών.


Ζωγράφου
Σεπτέμβριος 2007

Χαραλαμπίδου Χρυστάλλα


Το άρθρο έχει αποσταλεί σαν διαμαρτυρία σχεδόν σε όλα τα μέλη του Ελληνικού Κοινοβουλίου.


ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Από:
ak@apkaklamanis.gr
Αποστολή:
Thursday, October 11, 2007 2:40 P
Προς: chrystalla@tellas.
Θέμα: ΑΠΑΝΤΗΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Σας ευχαριστώ θερμά για το ηλεκτρονικό σας μήνυμα.
Συμφωνώ απολύτως μαζί σας. Το ζήτημα της οδικής ασφάλειας πρέπει να απασχολήσει ολόκληρο τον πολιτικό κόσμο, αλλά και την ελληνική κοινωνία, με στόχο την καλλιέργεια και στη χώρα μας μιας νέας «συνείδησης ασφάλειας», όπως επισημαίνετε και στο άρθρο σας.

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΧΡ. ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΑΣΟΚ Β’ ΑΘΗΝΑΣ
πρ. ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

www.apkaklamanis.gr

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Από: Michalis Chrisochoidis [michalis@chrisochoidis.gr]
Αποστολή: Friday, October 05, 2007 7:23 PM
Προς: chrystalla@tellas.gr
Θέμα: Οδική Ασφάλεια

Αγαπητή κα. Χαραλαμπίδου,

Το ζήτημα της οδικής ασφάλειας αποτέλεσε μια από τις βασικές προτεραιότητές μου και ως Υπουργού Δημόσιας Τάξης την περίοδο 1999-2003. Σας θυμίζω το πρόγραμμα ΚΑΘ’ ΟΔΟΝ του οποίου υπήρξα εμπνευστής και τη συγκεκριμένη περίοδο είχε συμβάλει σε πολύ σημαντική μείωση θανάτων και τραυματισμών από τροχαία. Επιθυμώ να αναπτύξω δράση για το ζήτημα αυτό και ως Βουλευτής της Β΄ Αθηνών. Εσείς εμπλέκεστε σε κάποια ομάδα πολιτών που ασχολείται με το εν λόγω θέμα; Αν ναι, θα με ενδιέφερε να έρθουμε σε επαφή και να αναζητήσουμε μαζί κοινούς τρόπους δράσης ώστε το σημαντικό αυτό ζήτημα να μπει ακόμη πιο επιτακτικά στη δημόσια ατζέντα όπως και την ατζέντα των κομμάτων.

Φιλικά,
Μιχ. Χρυσοχοϊδης
Υγ. Αν θέλετε επικοινωνείτε μαζί μου σε αυτή την ηλεκτρονική διεύθυνση.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Από: Φώτης Κουβέλης [kouvelis@activenet.gr]
Αποστολή: Monday, October 08, 2007 2:22 PM
Προς: chrystalla@tellas.gr

Κυρία Χαραλαμπίδου,

Ευχαριστώ για το μήνυμα – διαμαρτυρία που μου στείλατε, καθώς και για το σχετικό άρθρο σας.

Είναι ορθή η επισήμανσή σας. Όμως δεν είναι το μόνο θέμα που δεν συζητήθηκε προεκλογικά, χωρίς βέβαια αυτό να αποτελεί δικαιολογία. Επανειλημμένα έχω αναδείξει το ζήτημα στη Βουλή, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.

Το ίδιο θα πράξω και τώρα.

Με τιμή
Φώτης Κουβέλης

Φώτης Κουβέλης
Βουλευτής Β’ Περιφέρειας Αθήνας

Κρϊεζώτου 4, 106 71 Αθήνα

e-mail kouvelis@activenet.gr kouvelis@parliament.gr