Friday, July 6, 2007

Η Αθήνα πρέπει να ρυμοτομηθεί από την αρχή


Η Αθήνα πρέπει να ρυμοτομηθεί από την αρχή

Η Αθήνα όπως και άλλες Ελληνικές πόλεις, αναπτύχθηκαν με πολύ γρήγορους ρυθμούς χωρίς προδιαγραφές, χωρίς να προβλέπεται ούτε η ασφάλεια των κατοίκων μήτε οι διάφορες ανθρώπινες ανάγκες τους.

Οπουδήποτε όμως στοιβάζεται πέραν του φυσιολογικού ορίου κόσμος και αντικείμενα, είτε αυτό είναι ιδιωτικής χρήσεως αυτοκίνητο, είτε λεωφορείο, είτε πλοίο, είτε τρένο, είτε αεροπλάνο, είτε κέντρο διασκέδασης είτε σχολείο κ.τ.λ. είναι αδύνατο να τηρηθούν τα απαραίτητα μέτρα ασφάλειας.

Το 82% των ατυχημάτων γίνεται σε γειτονιές των πόλεων λόγω του υπερβολικού αριθμού τροχοφόρων και πεζών. Με το παραμικρό λάθος του οδηγού κάθε τροχοφόρου ή πεζού, υπάρχει πάρα πολύ μεγάλη πιθανότητα εμπλοκής σε ατύχημα. Το 30% των νεκρών από τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα είναι πεζοί. Το δε 50% αυτών των πεζών είναι παιδιά και έφηβοι, σύμφωνα με στοιχεία της τροχαίας Αθηνών.

Ειδικά η Αθήνα είναι πια ακατάλληλη και υποβαθμίζει το βιοτικό επίπεδο των Ελλήνων.
Είναι ένας μεγάλος χώρος διασκέδασης χωρίς έξοδο κινδύνου.
Είναι ένα αεροπλάνο που ταξιδεύει με τριπλάσιο αριθμό επιβατών από ότι επιτρέπουν τα μέτρα ασφάλειας.

Δεν χωράμε. Έχουμε στοιβαχτεί. Κινδυνεύουμε.
Είναι αδύνατο να τηρηθούν τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας σε περιπτώσεις θεομηνιών ή άλλων έκτακτων αναγκών. Σε μία σεισμογενή χώρα όπως η Ελλάδα είναι επικίνδυνο να ζουν μέσα στην Αθήνα και τα προάστια τόσα εκατομμύρια άνθρωποι.

Τα νοσοκομεία αδυνατούν να καλύψουν τις ανάγκες μας.

Είναι αδιανόητο να πεθαίνει κόσμος μόνο και μόνο επειδή δεν μπορεί να φτάσει εγκαίρως το ασθενοφόρο λόγω κυκλοφοριακής συμφόρησης!!!

Είναι έγκλημα να μεγαλώνουν παιδιά σε κλουβιά χωρίς χώρο για παιχνίδι κάτω από συνθήκες αρρωστημένες που μόνο ψυχολογικά προβλήματα μπορούν να τους δημιουργήσουν.

Είναι ψυχοφθόρο να στοιβάζεσαι όρθιος στα διπλά λεωφορεία, να μην μπορείς να περπατήσεις σε πεζοδρόμιο, το οποίο έχει καταντήσει είδος πολυτελείας διακοσμημένο με νεραντζιές, να γυρίζεις στο σπίτι σου και να περιφέρεσαι για ώρες μέχρι να βρεις χώρο για στάθμευση.

Είναι αφύσικο να αναπνέουμε περισσότερο καυσαέριο απ’ ότι οξυγόνο.

Το καλοκαίρι εκτός από το πρόβλημα υπερθέρμανσης που δημιουργείται λόγω τσιμέντου, ζούμε κυριολεκτικά σε θάλαμο αερίων.

Η ΔΕΗ αδυνατεί πια να αντεπεξέλθει με τις ανάγκες μας.

Δεν αντέχουν οι αποχετεύσεις σε περίπτωση έντονης βροχής.

Δεν μας αρκεί το νερό στις περιόδους λειψυδρίας.

Δεν μπορούν πια ούτε οι χωματερές να απορροφήσουν τα σκουπίδια μας με τις ανάλογες επιπτώσεις στην υγεία μας.

Η αποκέντρωση της Αθήνας και των πυκνοκατοικημένων προαστίων, καθώς και το κυκλοφοριακό πρόβλημα, δεν λύνονται ούτε με την μεταφορά διαφόρων δημόσιων οργανισμών λίγο πιο έξω από το κέντρο, ούτε με λεωφορειολωρίδες και με σακάτεμα δρόμων και πλατειών για δημιουργία νέων γραμμών του τραμ, ούτε με είσπραξη διοδίων, όταν η ρυμοτομία της πόλης και των προαστίων παραμένει η ίδια. Σε λίγα χρόνια θα κατοικηθεί όλη η Αττική και η πνιγμένη στον πληθυσμό καυσαέριο και κίνηση Αθήνα θα παραμείνει ακριβώς η ίδια. Διότι εδώ δυστυχώς ισχύει ο νόμος των «συγκοινωνούντων δοχείων». Οι σημερινοί κάτοικοι των Αθηνών και προαστίων, ανερχόμενοι οικονομικώς, εγκαταλείπουν τις σημερινές συνοικίες και βγαίνουν προς άλλες περιοχές της Αττικής πουλώντας τα διαμερίσματά τους στις οικονομικά χαμηλότερες ομάδες πληθυσμού. Αυτές με τη σειρά τους θα πουλήσουν σε μερικά χρόνια κατά τον ίδιο ακριβώς τρόπο τα δικά τους διαμερίσματα σε πάλι οικονομικά χαμηλότερες τάξεις. Το αποτέλεσμα, οι σημερινές συνοικίες οι οποίες ως γνωστό έχουν παλιά μικρά διαμερίσματα, ημιυπόγεια , υπόγεια κ.τ.λ. θα καταληφθούν σε μερικά χρόνια παντελώς από ομάδες αλλοδαπών μεταναστών. Και όποιος ισχυριστεί ότι δεν είναι ρατσιστής και δεν τον ενοχλεί το γεγονός ότι δεν θα βλέπει πια Έλληνες στα παλιά προάστια των Αθηνών, ούτε κι αν καταντήσουν άνδρα παρανομίας, ψεύδεται. Ήδη στις παλιές συνοικίες της Αθήνας άρχισε να φουντώνει το έγκλημα σε διάφορες μορφές.

Η λύση είναι η απαγόρευση της περαιτέρω οικοδόμησης και ανοικοδόμησης σε πολλές περιοχές και η απαλλοτρίωση. Πρέπει τόσο η Αθήνα και τα προάστια όσο και άλλες πυκνοκατοικημένες πόλεις της Ελλάδας, να ρυμοτομηθούν από την αρχή. Δεν γίνεται πια να δίνονται άδειες οικοδομής για να εξυπηρετούνται διάφορα συμφέροντα των Δήμων.

Θ’ άπρεπε να γίνουν σχέδια, ούτως ώστε με τα χρόνια να γίνουν πόλεις ανθρώπινες, με πεζοδρόμια κ.τ.λ. Δεν επιτρέπεται εκεί που κατεδαφίζεται μία πολυκατοικία που κατά λάθος χτίστηκε σε πολύ ακατάλληλη και επικίνδυνη θέση, να δίνεται άδεια για να ξαναχτιστεί από την αρχή. Η κυβέρνηση θα ‘πρεπε να υιοθετήσει μία μακροχρόνια πολιτική σύμφωνα με την οποία να δεσμεύονται οι παλιές ακατάλληλες πολυκατοικίες και τα λιγοστά παλιά σπιτάκια , τα οποία να απαλλοτριώνει σιγά-σιγά. Το μέτρο αυτό επιβάλλεται. Προϋποθέτει μεγάλη δαπάνη; Το οικονομικό και κοινωνικό κόστος των νεκρών, τραυματιών και υλικών ζημιών των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα πλησιάζει τα 3 δις € ετησίως. Οι κυβερνώντες ας αστυνομεύσουν σωστά αυτή τη χώρα και όχι να περιοριστούν μόνο στην αύξηση των προστίμων στα χαρτιά, ας πατάξουν αυτή την κατάρα που λέγεται τροχαίο ατύχημα, για να μπορέσουν να την καλύψουν. Οι Έλληνες πρέπει να προσαρμοστούν με την ιδέα αυτής της πολιτικής όπως ακριβώς προσαρμόστηκαν με την έννοια του διατηρητέου και της δεσμεύσεως των οικοπέδων λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων. Όλα τα υπόλοιπα μέτρα είναι προσωρινά, δίνουν παράταση στο πρόβλημα για ελάχιστο χρονικό διάστημα και δημιουργούν άλλα σοβαρότερα προβλήματα..


Ζωγράφου
Ιούλιος 2007

Χαραλαμπίδου Χρυστάλλα